
RELAKSACJA I KONCENTRACJA
Dzieci podczas zajęć mają okazję do relaksu w specjalnym pokoju wyciszenia, gdzie słuchają spokojnej muzyki relaksacyjnej, co pozwala im się wyciszyć i odprężyć. Po chwili wyciszenia skupiają swoją uwagę i z zaangażowaniem uczestniczą w różnorodnych zabawach i grach. Układają tangram, grają w Dooble, a także koncentrują się podczas gry w kalambury, rozwijając przy tym swoje umiejętności skupienia, wyobraźni i współpracy.

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE
Marcowe zajęcia logopedyczne w ramach projektu unijnego ” Edukacja – Akceptacja – Integracja” w Szkole Podstawowej nr 17 w Wodzisławiu Śląskim

RELAKSACJA I KONCENTRACJA
Obchodząc Światowy Dzień Zespołu Downa dzieci pokazują, że tego dnia założyły dwie różne skarpetki jest to symbol akceptacji i wsparcia. Obchodząc Pierwszy Dzień Wiosny, siedząc na dywanie, wspólnie rozwiązują zadania na platformie wordwall. Dzieci leżąc w wygodnej pozycji na poduchach relaksują się słuchając muzyki.

RELAKSACJA I KONCENTRACJA
Dzieci leżąc w domku wyciszającym słuchają muzyki relaksacyjnej następnie przy stoliku pracują nad koncentracją rozwiązując zadania.

BIBLIOTERAPIA
Dzieci leżąc na podłodze słuchają bajki „Kot w butach” wykorzystując teatrzyk kamishibai. W trakcie słuchania bawią się sensorycznymi piłkami i gniotkami.

BIBLIOTERAPIA
Dzieci siedząc na podłodze słuchają śmiesznych opowiadań autorstwa Renaty Piątkowskiej, następnie siedząc przy stoliku rysują wspólną wesołą historyjkę.

BIBLIOTERAPIA
Na zajęciach czytamy bajkę “Misiowe wiadomości-Niedźwiedź brunatny”- bajki Kamishibai wykorzystując drewniany teatrzyk. W drugiej części zajęć tworzymy wspólne prace. Dzieci zmieniały miejsca przez co każdy mógł dodać swój element. Wspólna praca miała na celu integrację i dobrą zabawę.



RELAKSACJA I KONCENTRACJA
Na zajęciach dzieci relaksowały się i koncentrowały w tańcu. Taniec wymaga skupienia na rytmie i krokach. Dzieci próbowały odtworzyć układ taneczny przy czym dobrze się bawiły. W drugiej części zajęć koncentrowały się by stworzyć rysunek z wcześniej namalowanych elementów.



ZAJĘCIA MATEMATYCZNE
Światowy Dzień Logiki, to wspaniała okazja do rozwijania logicznego myślenia, o czym przekonali się uczniowie biorący udział w zajęciach matematycznych.


ZAJĘCIA MATEMATYCZNE
Uczniowie klas piątych utrwalają podstawowe wiadomości o ułamkach zwykłych poprzez układanie domina. Pracują w parach i w grupie ucząc się współpracy, planowania i taktyki.



ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE
Grudniowa realizacja zajęć logopedycznych w ramach projektu „Edukacja – Akceptacja – Integracja”. Dzieci wykonują ćwiczenia oddechowe z torem piłeczkowym, ćwiczenia relaksacyjne na pufach słuchając muzyki, ćwiczenia artykulacyjne z biedronką na kole fortuny oraz gry i zabawy logopedyczne.

ZAJĘCIA MATEMATYCZNE
Na zajęciach matematycznych realizowanych w ramach projektu widać, że święta tuż, tuż… uczniowie kodowali obrazki, ucząc się przy okazji co to jest prostokątny układ współrzędnych i jak należy odczytać i zapisać współrzędne punktów.



BIBLIOTERAPIA
Na zajęciach czytamy bajkę „Wesoły Pufcio” i rozmawiamy jak radzić sobie ze smutkiem.



RELAKSACJA I KONCENTRACJA
Na zajęciach dzieci odbyły podróż w krainę wyobraźni.






RELAKSACJA I KONCENTRACJA
Na zajęciach dzieci relaksowały się przez malowanie.





ZAJĘCIA MATEMATYCZNE
Na listopadowych zajęciach realizowanych w ramach projektu „Edukacja – Akceptacja – Integracja” uczniowie klas piątych odkryli tajemnicę złotej spirali. Poznali ciąg Fibonacciego nie tylko podczas wykonywania konstrukcji geometrycznych, ale także w otaczającym nas świecie.



LOGOPEDIA
Listopadowe zajęcia logopedyczne w ramach projektu „Edukacja – Akceptacja – Integracja” którego celem jest zapewnienie wysokiej jakość kształcenia włączającego. Podczas zajęć wykonywane są między innymi ćwiczenia artykulacyjne, fonacyjne, oddechowe poprawiające pracę aparatu mowy również kształtujące prawidłowy wzorzec fonetyczny głosek.
RELAKSACJA I KONCENTACJA
Relaksacja i koncentracja to zajęcia dodatkowe, dzięki nim umysł dziecka staje się wypoczęty. Trening relaksacji dobrze też wpływa na inne obszary rozwoju. Na zajęciach zostały ustalony schemat i zasady, które będą przestrzegane. Sprawdziliśmy jaka jest nasza zdolność koncentracji.



RELAKSACJA I KONCENTRACJA
Relaksacja i koncentracja: Na zajęciach doskonalimy swój oddech, ćwiczymy pamięć dźwiękową i koncentrację.




BIBLIOTERAPIA
Biblioterapia – w tym tygodniu obchodzimy Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek w związku z tym przenieśliśmy się do Stumilowego lasu, aby spędzić wspaniały czas z Kubusiem Puchatkiem, który przybliżył nam temat przyjaźń, bo jest ona bardzo ważna w życiu każdego człowieka.




BIBLIOTERAPIA
Biblioterapia to zajęcia, które pozwalają rozwijać wyobraźnię , uczą nazywania emocji, nadania im wartości, rozwijają empatię, uczą rozwiązywania problemów oraz wspierają rozwój językowy. Uczniowie słuchali i dyskutowali na temat postaw bohaterów baśni „Kopciuszek”.



BIBLIOTERAPIA
Biblioterapia – na podstawie bajki „Cicha myszka” uczniowie poznali sposób radzenia sobie ze stresem.



TOLERANCJA I KOMUNIKACJA
W naszej szkole odbywają się zajęcia z tolerancji i komunikacji w ramach projektu „Edukacja – Akceptacja – Integracja”. Uczniowie uczą się na nich szacunku i zrozumienia dla innych oraz ćwiczą umiejętności komunikacyjne.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE ORAZ KONCENTRACJA UWAGI
Uczniowie ZSP3 w Wodzisławiu Śląskim biorą udział w zajęciach rozwijających kompetencje społeczne oraz koncentrację uwagi. Na zajęciach uczymy się czegoś nowego, wymieniamy spostrzeżeniami i wspólnie zdobywamy nowe umiejętności.



ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE
„Edukacja – Akceptacja – Integracja” to projekt którego celem jest zapewnienie wysokiej jakość kształcenia włączającego. W ramach projektu w naszej szkole realizowane są zajęcia logopedyczne.

ZAJĘCIA MATEMATYCZNE
W ramach zajęć matematycznych uczniowie utrwalili znajomość kolejności wykonywania działań oraz obliczenia pamięciowe łącząc naukę z zabawą. Uczniowie kodowali również rozwiązania, rozwiązywali sudoku i układali puzzle.


