
Tegoroczne zmagania rozpoczęli od książki Astrid Lindgren „Dzieci z Bullerbyn”. Uczniowie klas 3 samodzielnie czytali treść książki. Dzieci obejrzały też film dokumentalny o wiosce Bullerbyn i Astrid Lindgren.
W ramach pierwszego zadania uczniowie klas 3a i 3b starannie zaprojektowali, pokolorowali i ozdobili według własnego pomysłu okładkę lekturnika. Następnie na bieżąco i z dużym zaangażowaniem uzupełniali strony związane z omawianą lekturą. Sprawdzali znajomość treści lektury za pomocą quizów prawda/fałsz oraz krzyżówki. Opisywali głównych bohaterów książki utrwalając informację na temat poznanych części mowy. Przygotowali szczegółowy opis Lisy, która była narratorem i opowiedziała zabawne przygody przyjaciół z Bullerbyn. Ponadto uczniowie wykonali także rysunki przedstawiające wybrane przez nich przygody dzieci z Bullerbyn, które następnie zostały przez nich omówione.
Efektem końcowym było samodzielne tworzenie przestrzennej pracy, w której uczniowie mieli za zadanie “włożyć lekturę do pudełka” – czyli włożyć do niego wszystko, co kojarzyło się im z tą lekturą. Powstały wspaniałe i wyjątkowe prace, z użyciem różnych dostępnych materiałów. Inspiracją do ich tworzenia stały się przygody głównych bohaterów lektury. Dzieci wykazały się przy realizacji tego zadania dużą pomysłowością i kreatywnością.
W ramach ostatniego projektowego zadania wychowawczynie klas trzecich zorganizowały pomiędzy swoimi uczniami akcję „Anioły”. Każde dziecko wylosowało jedną osobę z równoległej klasy, dla której miało stać się przysłowiowym „Aniołem” na zorganizowanej przed świętami wspólnej wigilijce. Uczniowie przygotowali dla siebie kartki z życzeniami świątecznymi oraz wzajemnie obdarowywali się upominkami.















