Projekt stanowi odpowiedź na realne potrzeby wynikające z diagnozy sytuacji zastanej w okresie kwiecień-maj 2023 w Szkole Podstawowej nr 17 oraz Szkole Podstawowej nr 21 w Wodzisławiu Śląskim. Celem projektu jest zapewnienie wysokiej jakość kształcenia włączającego.
Tytuł projektu: Edukacja – Akceptacja – Integracja – w Szkole Podstawowej nr 17 i nr 21 w Wodzisławiu Śląskim.
Nazwa Beneficjenta: Miasto Wodzisław Śląski
Realizatorzy: Szkoła Podstawowa nr 17, Szkoła Podstawowa nr 21
Źródło finansowania: Program Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (Priorytet FESL.06 Fundusze Europejskie dla edukacji, Działanie FESL.06.02 Kształcenie ogólne, Typ: Edukacja włączająca w kształceniu ogólnym)
Całkowita wartość projektu (PLN): 579 910.00
Kwota dofinansowania (PLN): 543 314.50
Kwota dofinansowania ze środków unijnych (PLN): 486 123.50
Okres realizacji: 01.08.2024 r. – 31.10.2025 r.
Opis Projektu: Projekt stanowi odpowiedź na realne potrzeby wynikające z diagnozy sytuacji zastanej w okresie kwiecień-maj 2023 w Szkole Podstawowej nr 17 oraz Szkole Podstawowej nr 21 w Wodzisławiu Śląskim.
Celem projektu jest zapewnienie wysokiej jakość kształcenia włączającego.
W ramach projektu wsparciem zostanie objętych:
– 126 uczniów i uczennic (w tym 69 uczniów i uczennic z SP17 oraz 57 uczniów i uczennic z SP21),
– 28 nauczycielek i nauczycieli (w tym 16 nauczycielek i nauczycieli z SP17 i 12 nauczycielek i nauczycieli z SP21),
– 2 placówki kształcenia ogólnego tj, Szkoła Podstawowa nr 17 i Szkoła Podstawowa nr 21.
Cele i rezultaty projektu zostaną osiągnięte poprzez organizację zajęć dodatkowych dla uczniów. Zaplanowano zajęcia wyrównawcze, rozwijające i warsztatowe. Dla nauczycieli zorganizowane zostaną szkolenia podnoszące kwalifikacje zawodowe. Uzupełnieniem projektu będzie zakup i wdrożenie do procesu nauczania na zajęciach dodatkowych nowoczesnych pomocy dydaktycznych i narzędzi ICT.
W rezultacie realizacji działań projektowych swoje kwalifikacje podniesie:
– 58 uczniów i uczennic i 14 nauczycieli z SP17.
– 49 uczniów i uczennic i 10 nauczycieli z SP21.
Zakres wsparcia (szkolenia) dla nauczyciela w Szkole Podstawowej nr 17:
– szkolenie: Biblioterapia i bajkoterapia,
– szkolenie z obsługi i wykorzystania oprogramowania ze sztuczną inteligencją(SI),
– szkolenie Zapobieganie dyskryminacji i przemocy ze względu na pochodzenie,
– szkolenie Biofeedback I stopień.
Zakres wsparcia (zajęcia) dla ucznia w Szkole Podstawowej nr 17:
Matematyka – klasa 8: uzupełnienie braków w wiadomościach i umiejętnościach matematycznych uczniów, przygotowanie uczniów do napisania egzaminu ósmoklasisty
Matematyka klasy 4-6: ukazanie przydatności wiedzy i umiejętności matematycznych, ugruntowanie wiedzy zdobytej na lekcjach matematyki
Chemia klasy 7-8: wyrównanie istniejących braków w wiadomościach i umiejętnościach, utrwalenie zdobytych wiadomości, rozwijanie zainteresowań chemicznych oraz umiejętności projektowania oraz
wykonywania prostych eksperymentów
Edukacja wczesnoszkolna – zajęcia wyrównawcze klasy 1-3: zajęcia mające na celu wyrównanie szans edukacyjnych dzieci z brakami w wiadomościach i umiejętnościach szkolnych z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej i społeczno – przyrodniczej dla uczniów klas I-III
Język angielski – klasy 1-4: prowadzenie dodatkowych zajęć wyrównawczych ma na celu uzyskanie lepszych wyników w nauce
Logopedia – klasy 1-3: wyrównanie opóźnień rozwoju mowy, wypracowanie sprawności językowej na
poziomie adekwatnym do wieku, zlikwidowanie przyczyny i skutków zaburzeń mowy
Zajęcia rozwijające kompetencje społeczne – klasy 3-7: kształtowanie umiejętności interpersonalnych, budowanie samoświadomości, własnego systemu wartości, umiejętności podejmowania decyzji i radzenia sobie ze stresem
Zajęcia biblioterapeutyczne – klasy 2-4: pomoc dzieciom zmagającymi się z różnymi trudnościami
oraz wsparcie ich rozwoju i kształtowania postaw
Tolerancja i komunikacja – klasy 1-4: przeciwdziałanie dyskryminacji, marginalizacji i wykluczeniu; kształtowanie umiejętności tolerancji i akceptacji dla innych, przedstawienie praw człowieka oraz
kształtowania się procesu emancypacji poszczególnych grup
Kodowanie – klasy 1-3: wprowadzanie elementów kodowania i robotyki, oswajanie dzieci z nowoczesnymi technologiami
Matematyka – klasy1-3: rozbudzanie i kształtowanie zainteresowań matematycznych poprzez zabawę,
twórcze działanie
Robotyka z drukiem 3D – klasy 6-8: rozwijanie umiejętności programowania i kodowania, w szczególności programowania robotów, drukowanie elementów wykorzystywanych do ich konstruowania
Zajęcia rozwijające koncentrację Biofeedback – klasy 1-3: trening biofeedback pozwala nauczyć się przejmować kontrolę nad niektórymi, dotychczas zachodzącymi nieświadomie, procesami, co z kolei pozwala na efektywne i harmonijne funkcjonowanie
Relaksacja i koncentracja – klasy 1-3: ochrona układu nerwowego – wprowadzenie w stan odpoczynku, odprężenie, rozluźnienie ciała, rozładowanie napięcia emocjonalnego, pobudzenie wyobraźni,
doskonalenie koncentracji i uwagi
Zajęcia artystyczne – klasy 1-3: wykonywanie prac plastyczno-technicznych. Rozwijanie pomysłowości,
kreatywności, wyobraźni, sprawności manualnych
Szczegółowe, dodatkowe informacje o projekcie będą udzielane bezpośrednio w Placówkach realizujących projekt oraz w Wydziale Strategii i Funduszy Zewnętrznych Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego.
PLIKI DO POBRANIA: